1 mars 2009

Tulpaner i massor...



Vill jag ge, alltid lika goa och glada vännen Eva, för att hon idag har tagit med mig till himmelriket för en antik entusiast, som jag. Vi satte oss i bilen och åkte till en liten by, Gringelstad, någon mil utanför Kristianstad i nordöstra Skåne. Där mitt ute på vischan, fanns allt man kunde önska sig när det gäller gamla möbler, lampor, leksaker, porslin.... Det som inte finns på Stallets second hand, det finns inte. De gamla längorna på ca 1000 kvm var överfulla med allt som jag har varit på jakt efter. Jag som sökt efter ett drängaskåp till lillpojken, nu hade jag sju st att välja på. Jag har idag handlat, mer än jag borde, men kommer man till paradiset så gör man.


Inne i en av längorna, bak en hel samling av piedestaler, såg jag några välbekanta ribbor. Jag lovar, det var kärlek vid första ögonkastet. Bokhyllan med tre hyllplan fick följa med hem till Lilla villa vita. Nu ska det målas och in på lillebrors rum, som vi håller på att färdigställa. Bilder på mina övriga köp, kommer inom kort.

Lite smolk i bägaren är det dock, nu har jag funnit allt det där jag har letat efter, vad ska jag nu ha för projekt? (låter verkligen som ett "i-lands problem", förlåt!) Men jag kommer säkert på något...
Kram Maria

8 kommentarer:

  1. Hej Maria! Vilket charmigt skåp du hittade!!
    Den där antikaffären skulle jag gärna vilja besöka!!
    Ska bli spännande att se mer bilder på skåpet sen när det är målat:)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Vilket fint skåp! Blir kull att se det vitmålat. Du har ett fint hus. Hälsningar Åsa

    SvaraRadera
  3. Hej Maria!
    Det är kul att titta in hos dig.
    Visst är det läckert med så många tulpaner. Våren är här! Många fina bilder och kul att höra om dina fynd.
    Jag har också varit på loppis i helgen och fyndat lite småsaker...Ditt skåp var lite större...Kanonhäftigt!
    MVH Susanne

    SvaraRadera
  4. Hej Maria!
    Vilket fint skåp du har lyckats fynda.
    Det är sååå roligt när man lyckats med att hitta något speciellt... som detta skåp.
    Det här är så kul att kunna få kika in i olika hem. själv känner jag att min kreativitet lust ökar. har bloggat i ca en månad nu och jag tycker att det är så kul.
    ha rn bra dag Lotta!

    SvaraRadera
  5. Hej igen! Vad kul det är när man får tag på saker som man tänkt sig!!Vilket skåp!
    Ha en bra dag!Tack för titten Kram:Helen

    SvaraRadera
  6. Hej min vän...
    Såg att du varit på Stallet, visst är det helt fantastiskt. Där får man hålla i plånboken i allafall Mattias annars köps det hur mkt som helst.
    Ska vi ta en loppistur i helgen??? Lite sugen faktiskt...
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Låter som ett helt underbart ställe som du har varit på!!!!! Bokhyllan är superfin!!! Ser nyfiket fram emot bilder på dina övriga inköp!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  8. Åh Maria! Vilken söt liten bokhylla du hittat - den kommer att bli helt bedårande på sonens rum :) Och tack för tipset om Gringelstad, dit måste jag ta mig på en utflykt någon dag. Även om det är lite långt. Nu är jag supernyfiken!! Visa dina andra fynd :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera