22 juli 2009

Lite nytt!






Har varit i Malmö och besökt en mycket trevlig butik för den som är intresserad av byggnadsvård och gamla genuina detaljer, Byggfabriken! Har länge suktat efter en emaljskylt till vårt skafferi och här fann jag den. Hittade även en fin lampsladd i textil till vår gamla skomakarlampa. De härliga kuddarna fyndade jag på Jysk rea för 18 kr/st, ett riktigt fynd må jag säga. Nu har jag fyllt på ett litet lager så att vi kan duka långbord, med de gamla kyrkbänkarna!
Kram Maria

11 kommentarer:

  1. Så fina saker du har köpt och fyndat!!! Jag skulle också vilja ha en sån fin skylt och även de fina sittdynorna från Jysk. Undrar om det finns kvar några eller om alla köpt upp dem eftersom de numera finns många hem som har dem :)

    Ha det fint. Kram Josefin

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!
    Vilken underbar skylt, passar ju perfekt till din vackra skafferidörr..

    Åh är de på rea nu de där Jysk dynorna?? Jag köpte mina för 29kr styck tidigare i somras o tyckte det var billigt;)

    Ha en skön eftermiddag,
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. hejsan vad fina bilder du vissar gillar verklige skylten, jag har också dynorna men har tvättat två å fy vad det lukta av dom då men är det på rea nu kan man ju köpa två nya blink ha det bra kram jessica

    SvaraRadera
  4. Men hur fin skylt som helst! Jyskdynorna är det nog bara jag i bloggvärlden som inte har - än...hihi. Kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Härligt med byggnadsvård! Jag har också investerat i Jysks fina randiga kuddar denna sommar...
    Nyfiken på lampsladden...
    Kram Em

    SvaraRadera
  6. Oj så fin!
    Precis en sådan, fast jag behöver inte den texten - för vi har inget skafferi, hade jag gärna velat ha...
    Klassiskt vackert!

    Dynorna var ett fynd!
    Till det priset kan man ju duka långbord!
    ha det fint i sommaren!
    Kram Mariette

    SvaraRadera
  7. Hej! som vanligt visar du fina fräscha bilder. Alltid lika roligt att titta in hos dig! Kram Åsa

    SvaraRadera
  8. Inga jyskdynor här heller, tyvärr! :-D
    Byggfabriken är toppen. Köpte vårt gammaldags badrumsskåp därifrån. ska beställa en fin emaljskylt odl nu när lönen kommer. De har ju webbutik ;-)

    SvaraRadera
  9. Skylten var jättefin och roligt att ha ett gammalt skafferi. Vi ska mot Malmö i helgen, kanske vi hinner dit.Dessa dynor har jag också, men jag gav 29 kr för dem, vilket också var billigt.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  10. Åh så fint hus ni har så fina snickerier, jag bara suckar och ler!!!:) Allt runt omkring är ju också så super percis i min smak!!!

    Ha en fortsatt härlig sommar!!

    kram Johanna

    SvaraRadera
  11. Gud vilka härliga bilder på ert skafferi!! Jättevackert!!
    Kram Anna

    SvaraRadera