13 december 2009

Julgranstips!



Jag vill dela med mig utav ett litet tips till alla som läser min blogg och bor i Kristianstad med omnejd. Vi har idag varit och huggt vår egen kungsgran hos en kille utanför Tollarp. Vi såg en annons i tidningen om att hugga sin egen gran, samt att de bjöd på grillad korv och glögg. Familjen stuvade in sig i kombin och for iväg. Stället låg mysigt längs en slingrande grusväg och det var verkligen inte svårt att hitta en vacker gran. Gran nr två framför oss fick följa med hem. Jag lovar att alla granarna var som hämtade ur Kalle Ankas jul. När vi kom tillbaka med granen blev det korv, vilken smakade smaskens i kylan.

Min blogg är en reklamfri sådan men när jag hittar guldklimpar delar jag gärna med mig utav dem.

Ni hittar "julgrans Magnus" på Östra Vramsvägen i Tollarp, inte svårt att hitta!

Kram Maria

6 kommentarer:

  1. Vad mysigt att hugga sin egen gran, precis som förr i tiden. Synd att jag inte bor närheten..
    Vilka fint luciatåg och vilket fynd.

    Ha en fortsatt trevlig luciakväll/ C

    SvaraRadera
  2. Såna guldställen vill man ju bara rekommendera!

    SvaraRadera
  3. hej!!

    hm..tack för tipset!! kanske att vi beger oss dit åt..:)

    varma kramar elin

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset! Har spejat efter nånstans där man kan hugga sin egen gran här i trakten!

    SvaraRadera
  5. Hejsan vill bara önska en god jul och ett gott nytt år kram jessica

    SvaraRadera