25 januari 2010

Vedkorg


Ilskan har lagt sig något över fredagens inbrott, mycket jobb med att städa och fixa. Jag hittar fortfarande glassplitter, fastän jag dammsugit säkert tio gånger. Formex var en givande och intensiv upplevelse. Efter att ha gått runt i alla montrar, snurrar det nästan för ögonen, och ändå gick jag inte igenom allt. Personligen gillar jag nog Formland i Danmark lite bättre. Känns som om den är lite större och med fler danska leverantörer som är på plats.
Visar idag vår fina vedkorg, en äppellåda från Kivik, som tidigare även tjänstgjort som tidningshylla, blev nu fin till veden. Jag gillar saker som är gjorda för en sak, men som man kan hitta på nya spännande användningsområden till. På veden ligger denna härliga tändsticksaskhållare, som min gode vän Mattias tillverkat. Han är slöjdlärare på "min skola" och en riktig fena på att slöjda, både i trä och silver. Baktill sitter en liten krok så att man även kan sätta upp den på väggen, jag gillar dock att flytta runt den till lite olika platser, så blir den liksom "ny" varje gång.
Tack för alla goa kommentarer om mitt tidigare inbrottsinlägg, ni kan inte ana vad de värmer!
Kram Maria

3 kommentarer:

  1. Vilken fin tänsticksaskhållare! Kunde han nog börja producera och sälja. Jag skulle mer än gärna ha en så man kunde hänga upp dem på väggen. Känns lite säkrare med 3 små hemma...
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  2. usch jag lider med dig om dit inbrott..fyy!!!

    Ohh vad roligt att du tycker att formland är bättre, vi hoppade nämligen formex i år för att testa formland istället!!! Så vi får väl se vad det har att erbjuda!! :)

    varma kramar elin

    SvaraRadera
  3. men så genial tändstickshållare!
    kan jag köpa den av din vän? eller säljs den i butik?

    kände igen min barndom i dina vinterbilder från jämtland

    helena

    SvaraRadera