11 april 2010

Blå, blå vindar...

Har varit på ett uppdrag vid ett hus på ett underbart läge alldeles vid strandkanten. Kameran gick varm och det var sannerligen inget lätt uppdrag, då Hanöbukten visade sin blåsigaste sida. Kort efter att denna bilden kom till, tog en stormvind tag i all rekvisita, jag stod med min kamera och försökte rädda det som räddas kunde. Jag fick bjuda svanarna på en kudde, då den försvann ut på böljan blå... Jag stod ett tag och funderade på hur jag skulle få upp den , men insåg fort att man hoppar inte i det kalla vattnet för en liten kudde inte... Och med tanke på att detta var den enda bild som togs där ute på den vindpinade bryggan med rekvistitan i behåll, är jag mer än nöjd!
Ska nu jobba klart med resten av bilderna och berättar mer när de blivit "publicerade"

Kram Maria

5 kommentarer:

  1. Haha! Förlåt att jag skrattar, men jag kan se framför mig hur svanarna bråkar om den fina kudden!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Jeg kom tilfeldig inn på bloggen din, og her har jeg virkelig koset meg. Så flotte bilder du viser av det vakre hjemmet ditt! Hit kommer jeg tilbake, legger inn link til deg fra min blogg. :) Meg finner du på bloggen Husfruas Memoarer.

    SvaraRadera
  3. Skulle jo også si at dette bildet var helt skjønt! Så vakkert med kurven der ved havet.

    SvaraRadera
  4. Wow vilken härlig bild...och vilket äventyr för att ta den. Vinden kan verkligen ställa till det :)
    Underbar skärpa på rätta stället och härlig färg och lyster! Superfin!

    Kraaam, Carina

    SvaraRadera
  5. Vr du inte sigen på att ta årets första dopp? Dedt hade kunnat bli rekord :)

    Tråkigt med kudden.

    SvaraRadera