1 mars 2011

Efterlysning!


Jag är på jakt efter en cykel liknande den på bilden!
Varje gång jag är i Danmark tittar jag längtande efter deras charmiga cyklar och tjusiga cykelkorgar.Varför är det så svårt att finna liknande cyklar här i Sverige?
Är det någon som vet vad det är för fabrikat på cyklen här ovan eller har förslag på någon liknande modell.
Jag gillar speciellt den lilla pakethållaren ovanför framhjulet!
Den vaniljgula färgen är så härlig, men kanske inte så praktisk...
Tänk vad härligt att få kunna möta de ljumma vårvindarna på en cykel som denna!

Bilden ovan har jag funnit via en blogg: Solid frog.

Kram Maria

17 kommentarer:

  1. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, men oj vilken härlig cykel!! Helt underbar rentav. Jag förstår att du är sugen på en :) Hoppas att någon annan läsare kan hjälpa dig! Ha en skön tisdagskväll.

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!
    Kolla in
    http://www.winther-cykler.dk/
    Särskilt Granny-modellerna, de är jättefina!
    Tack för en superfin och inspirerande blogg!

    Hälsningar/ Johanna

    SvaraRadera
  3. Åh vad fin den var och speciellt färgen....hoppas att du hittar något likande.
    Fin blogg du har...kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Hej.
    Cyckeln är verkligen härlig.
    Tips, ta en titt på Kronans cycklar:
    http://www.kronan.com/Inventory/Navision/12111015?category=10,35&menuS=Cykel
    Där kan du beställa till pakethållare fram!
    Lycka till.

    SvaraRadera
  5. Hej.
    Vilken fin cykel.
    kanske inte lika fin och inte samma härliga färg men crescent har ett alternativ: Apple Bay 513.
    http://www.crescent.se/stadscyklar/cyklar/apple-bay-513-3-vxl/

    Lycka till med cykeljakten!
    Johanna

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Vilken fin cykel!
    Min goda vän Tina med bloggen vita drömmar och busiga barn har en jätte fin cykel, en vit och med en korg men jag kommer inte ihåg vad det var för märke!
    Och den är köppt här i Sverige!

    Ha en fin onsdag!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Kolla in denna sidan:
    http://litevera.blogspot.com/2010/06/karlek-vid-1a-ogonkastet.html
    Finns säkert i andra färger.. drömmer själv om en! Klicka på cykel i inlägget för att länkas till sidan. Lycka till i cykelletandet!

    Kram!

    SvaraRadera
  8. hihi.. jag har också en bild på liknande cykel som jag fotograferade i Danmark för några veckor sen.. Ingen som visste vad de var för något märke.. jag fastnade för den gröna färgen som just den cykeln hade. Lycka till med ditt letande och tala gärna om här om du hittar! Kram

    SvaraRadera
  9. Påminner om den här cykeln som du hittar på denna länk :)Cykelmärket är: Viva
    http://www.billigcykel.dk/shop/viva-cykler-178c1.html

    SvaraRadera
  10. Hej där!

    Tjejen har god smak ser jag:-)
    Jag tror det där är den modellen som Karl Lagerfeld gästdesignade för Fendi. Modellen är ursprungligen en ABICI Amante Donna. Handgjorda italienska cyklar....:-)
    http://www.abici-italia.it/

    Lycka till med cykeln Maria, ska bli spännande att se vad du faller för! Kram Hillevi

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig cykel, en sån skulle jag också vilja ha. :))

    SvaraRadera
  12. Jag vet inte var du kan köpa en sådan men den var ju underbart charmig. Tänk att fara fram på en sådan en ljum sommardag med vinden fladdrandes i håret :)

    Ha en fin helg!
    //Sofia

    SvaraRadera
  13. Jag håller med Isa här ovan. Beställde själv häromdagen en beige kronans cykel med frampakethållare (har upptäckt att min ungdoms mountainbike, inte känns lika bekväm längre, jag börjar vara för gammal för att cykla som en ostkrok och rumpan ryms inte på den pyttelilla sadeln längre *skratt*)Hoppas du hittar en som passar :) Kram i solen /emma

    SvaraRadera
  14. Åh vilken underbar cykel vem vill inte ha en sådan. Har själv en monark med cykelkorg gjord efter den gammlamodellen.Kan varmt rekomenderas.
    Ha en bra dag och lycka till.
    Mvh Theres

    SvaraRadera
  15. Ja en sådan där fin cykel nu till våren är ju perfekt! Hoppas att du får tag på den:)

    Kram

    SvaraRadera
  16. ps. jag har lagt upp bild på cykeln nu. kram!

    SvaraRadera
  17. Är också ute efter cykel i denna stil. Men vill helst ha vit eller cremefärgad. Nu har du ju redan hittat din svarta fina Apple Bay Crescent. Men jag tror jag har hittat igen den på bilden:
    http://www.republicbike.com/images/gallery/plato_build_05_image.jpg

    /Karin

    SvaraRadera