5 mars 2012

Vårsol!


Ingenting går upp emot vårens första värmade strålar.
Helgen har gått till att vårstäda i trädgården.
Jag skulle "bara" klippa ner några kvistar och räfsa ihop några löv som flugit in i höststormarna.
Detta "bara" resulterade i två fulla släp till återvinningsstationen.

Men det är en fantastisk känsla nu när det är klart.
I dag har även äppelträden blivit beskurna och trädgården står rustad inför en ljusnande framtid!

När man arbetat en stund är det skönt att vila ryggen och njuta av solen och en god kopp kaffe.
Här på bänken blev det mycket av den varan i helgen, samt en och annan grillad korv!



Mugg och fil de fer kruka från min webbutik.




Jag har många nyheter som ligger och väntar på min kamera.
Denna underbara lykta har nu förevigats och ligger nu i webshopen.
Jag gillar det rustika svarta, som en elegant finess till all vit inredning,
 som ett vackert utropstecken!





Bänken står näst på tur ibland renoveringsobjekten.
Lite ny färg och den kommer att stå sig hela säsongen i min rosenträdgård!
Jag tycker om att ha många sittplatser att sjunka ner på när andan faller på och njuta av sin trädgård, för det är väl egentligen det vi har trädgårdar till även om de även kräver sitt lilla jobb ibland?

Ha en go vecka!

Kram Maria

5 kommentarer:

  1. Vad skönt med lite utrensning;) Vårsolen gör en så lycklig!!! Kram

    SvaraRadera
  2. Bänken å kudden är fantastiska:))

    kram på dig!

    kråke

    SvaraRadera
  3. Så vackra foton på fina saker! Vi får vänta med trädgårdsarbete ett bra tag ännu, men förhoppningsvis ska snön snart smälta.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder:)
    Det låter hur mysigt som helst!!!
    Lyktan är ju sååå fin..den står det Susanne på..;)

    Ha de så bra
    Kraam Susanne

    SvaraRadera
  5. Så härligt det låter, att vårstäda trädgården! Vi har också plockat lite i trädgården, eftersom vi flyttade in i höstas så vet vi inte riktigt vad vi ska förvänta oss eller vad som kommer upp i trädgården till våren;) Spännande blir det i alla fall!
    Finfina saker du visar med!
    Kram Sofi

    SvaraRadera