5 juni 2012

I morgon...


Bild: Skogstorpets trädgårdsservice

Kommer denna fantastiska trädgårdsmästare på besök till mig i Lilla Villa Vita.

Jens Svensson driver Skogstorpets trädgårdsservice och är en fena på att allt som har med det gröna att göra.

Vår pergola börjar ta form och jag behöver lite hjälp med växtplanering, vilka växter som passar till vår jord och framförallt som är lättskötta och tåliga, då jag inte riktigt har så gröna fingrar som Jens.

Jens driver en fin trädgårdsblogg och även en blogg om renoveringen av deras nya hus, som ligger på det vackraste stället i hela Sölvesborg. Intill bokskogen, vid Valje halvö och den granna herrgården.

Jag vill önska er alla en mysig tidagskväll, som blev lite utav fredag.

I morgon ledig dag och trädgården hägrar som sagt, härligt!

Kram Maria



1 kommentar:

  1. Skönt med någon som kan det där med vad som trivs i olika jordar och lägen. Det blir billigare i längden att anlita experthjälp. Jag har bott på den där herrgården som du berättar om. Där är så fint!
    Ha en fin dag i morgon, hoppas att solen skiner på dig!
    Kram Ester

    SvaraRadera