25 februari 2013

Badrumsplaner


Vår badrumsplanering må ta pris i längsta planeringstid.
Jag vill ju att allt ska vara perfekt, alla beslut från stora till små vill jag ha genomtänkta innan jag kan gå vidare. Jag letar rätt golv, kakel, wc, duschväggar och badkar.
Stilen går åt sekelskifte med en stram ton.

Kommoden har varit ett av dessa svåra beslut. Jag har letat och letat och alltid har det fallit på något.
Fel mått, fel material, fel detaljer eller något annat.
Vi har tom ritat en egen variant, men inte kommit till skott.

Men nu så har jag hittat min godbit.
Exakt rätt stil, exakt rätt mått och det känns som om den är gjord för vårt hus.





Denna vita skönhet ska få utgöra smycket i vår badrum.

130 cm lång, perfekt under ena fönstret.
Porslinsskiva med dubbelhoar.
Blandare från Hans Grohe, Classic.

Kommoden heter Solvik och kommer från Aspen

(där även bilderna kommer ifrån)

Nu ska jag planera vidare. Fler smycken behövs...

Eller vad sägs om denna goding?


En handdukstork som heter duga.

Kommer från engelska Drummonds.

 Än så länge bara i drömmarna. 
Men det är ju det som är guldkanten på planerandet. 
Hitta vackra saker, vad passar (både estetiskt och plånbok;) 
Göra egna varianter, så att det blir precis det där personliga badrummet, som jag så länge drömt om.

Tills dess får jag stå ut med den blå plastmattan och de blommiga tapeterna ett tag till, men snart så...



Kram Maria

7 kommentarer:

  1. Å superfin, den fanns inte när vi letade och tittade på Aspen, men vår från Qvesarum är vi så nöjda med. Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har kikat på Qvesarum också, mycket fin med marmorskivan.
      Marmor passar dock inte oss, då vi har så mycket kalk i vattnet.

      Ha en underbar dag!

      Kram Maria

      Radera
  2. Super fint det kommer bli i ert badrum, tids nog ska vi göra klart vårt andra badrum med bastu men lusten har inte infunnit sig än hos kära maken men då den gör ska även jag få kika runt:-) Ha en bra dag kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Lycka till Jessica!

    Vad härligt med bastu, det är ju så skönt, speciellt kyliga vinterkvällar!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt Maria. Skall bli roligt och se badrummet när det är färdigt. Jag visste att du skulle välja med stor omtanke som du alltid gör. Lycka till. Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Men så fint!
    Din smak är helt underbar!

    Ha en fin helg!
    Kram michaela

    SvaraRadera