8 december 2013

När mörkret sänker sig


Ja, när mörkret omhuldar oss med hull och hår, gäller det att få in lite extra ljus. Till helgen försöker jag tända alla ljus vi har, även vid entrén och försöka göra det lite extra välkomnande!

Ledstången är klädd med granris och i lyktan brinner stearinljuset.
De gamla stavarna får står som ett stilleben, för någon snö har det tyvärr inte blivit ännu.





Jag plockade fram ett övergivet trädgårdsbord och fyllde det med naturens skatter.
Röda äpplen från grannens vackra juläppelträd, granris, hyacinter och värmeljus i små glas.
Lärkkvistarna blandade jag upp med lite granris.

Samla saker i grupp och ta fram sådant som tål att vara utomhus.
Det blir ett vackert stilleben vid entrén och nog är det alltid glädjande att mötas av något vackert, inte sant?



Hyacinterna satte jag bara rakt ner i terracottakrukorna.
Mossan fanns nära till hands i gräsmattan... Har nog inte varit så glad åt den förrän nu...




Vår lilla vakthund




Önskar dig en fin andra advent!


Kram Maria



5 kommentarer:

  1. Så fint du gjort! Kommer nog att härma dig med bordet... kram

    SvaraRadera
  2. Så mysigt, riktigt välkomnande!
    Uppskattas säkerligen av alla besökare, så fint!
    Ha det så bra.
    Dyrafina

    SvaraRadera
  3. Vad fint ni har det, ser verkligen välkomnande ut! Och vovvsingen är så söt! Kram

    SvaraRadera
  4. Du är en riktig mästare på att göra fint!! Den där entrén skulle jag också vilja ha! Får se om jag kan få till lika fint som du. Ska leta bord och annat nu.
    Hela din blogg är så mysig att titta in i, Du har så fina saker. Din butik är också underbar! Skulle dock önska att det gick att handla mot faktura. Kan det komma i framtiden tro?
    Ha det bäst.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vacker och mysigt!
    Läckert med skidstavarna.
    Underbaraste charmtrollet som välkomnar :)

    Ha det gott!
    Kram Jane

    SvaraRadera