11 februari 2014

Living Like Linda Palla



Härom veckan var jag och besökte Linda Palla.
Kvinnan som har många strängar på sin lyra doktor, konstnär, inredare och skribenten bakom den stora inredningsbloggen "Living like Linda"


På en slingrig skånsk grusväg kantad av vackra vilande åkrar möttes jag av ett hus fyllt med så mycket kreativitet och vackra saker, varje rum och hörn var noga planerat och det märks sannerligen när man kikar in hos en riktig estet. Jag njöt verkligen av varje sekund och vart jag än vilade ögonen, var det något som gjorde att min vanligaste kommentar blev Åhhh, åhhh, åhhh! Som om talförmågan försvann med allt det fina.

Linda och hennes make har lämnat stadens brus för att flytta in vid den gamla sågmöllan i Gringelstad.
Vackrare omgivning får man leta efter.
Där ån rinner utanför fönstren och där man känner att man kan bo nära naturen.

Jag bjuder idag på några bilder från deras pinfärska bostad, då de flyttade in för bara en månad sedan...






Stilleben




 Linda Pallas konst







 









Här inne i den gamla sågmöllan i Gringelstad, strax utanför Kristianstad.
Kommer det att bli konstutställning i påsk.

Linda tillfrågade mig om jag ville vara med vid årets stora happening, nämligen konstrundan på Österlen, som går av stapeln varje påskhelg.

Vi är ett gäng som tillsammans ska skapa liv inom konst, inredning, keramik och silversmide i denna fantastiska byggnad.

Vi som i skrivande stund är klara för detta konst och design evenemang i Gringelstad är:

Linda Palla - Inredningskonst
Roli Silverdesign - Silversmide
Åhus bokförlag - En känsla av Skåne
Eva Tenje - Keramik
Lilla Villa Vita - Inredning

Mer info kommer så klart längre fram här på bloggen.
För gillar du att åka på konstrunda, får du absolut inte missa denna nya pärla.

Inom kort kommer några fler bilder från Lindas underbara kök!


Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Åh men wow!!!! Vad vackert...Så fint och genomtänkt och personligt...
    Ser fram emot fler bilder!

    Kul projekt med konstrundan också!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  2. Otroligt skoj att se dessa bilder! Jag följde Living Like Linda på den tiden det var renodlad inredningsblogg. Kul att se utvecklingen med konst nu. Vilket hem - tack för titten! Och vilket roligt projekt ni verkar ha på g. Heja!

    SvaraRadera