19 juni 2014

Att göra käre maken glad!


Att överraska med något, som man vet att den andra kommer att gilla, det gör en så glad!

Min man älskar att grilla och många stunder har gått åt till att fundera ut den bästa platsen i trädgården.

Nu när han funnit den, överraskade jag honom med det perfekta grillbordet (ja, i mina ögon då...)


Han önskade gärna färska kryddor i närheten, men då vårt trädgårdsland finns i andra ändan av tomten, fick det bli en lösning med kryddor i krukor istället.
Timjan, rosmarin och oregano...
Och i bakgrunden skymtar en grekisk basilika.


Muggar, olja och vinägerset från Lilla Villa Vita.


Korgen är egentligen en balkonglåda.
Kommer från Blomsterlandet här i Kristianstad.
Där jag även fann kryddorna i lite större storlek.


Marmorbricka, skålar och handduk från Lilla Villa Vita


Korg, Artwood, Kuddar Tine K Home från Lilla Villa Vita


Om min make blev glad?


"Så fint du har gjort det, men var ska jag få plats med all mat...???"

Ja, kanske inte det mest praktiska grillbordet i hans ögon, men i mina var det fulländat...



Önskar dig en fantastiskt fin Midsommarhelg!


Kram Maria




4 kommentarer: