13 februari 2016

Nya godingar


Det var sannerligen dags för en ny löparinvestering.
Skorna med stort S.
Jag fullkomligt älskar mina Asics Kayano.
Det finns inga skor som sitter så bra på min fot och som funkar mil efter mil.



I år blev det en rödrosa variant. Modellen fanns även i svart, men jag tyckte det var dags för lite färg igen. Och vem blir inte extra glad över att få snöra på sig dessa med den glada rosa färgen på snörena?

Årets modell heter Kayano 22 och ett tips från mig när ni köper löparskor är att köpa lite för stort, åtminstone om man planerar att springa lite längre rundor, då foten gärna sväller lite.

Jag har 36 i vanliga skor och i Asics löparskor har jag 37,5. 
Jag fick en klassisk blå nagel på min allra första mara, men då sprang jag med ett par andra skor och som inte alls var lika rymliga. 
(Tånaglarna kan ju vara i farozonen om man springer långt)

Men sedan jag bytte skor har jag klarat mig, utan dessa problem, toppen!



Nu håller jag tummarna för att mina nya följeslagare ska vara lika bra, jag håller tummarna för att jag hinna springa in dem ordentligt, för då får de följa med till vårens gator i Paris om sex veckor.

Önskar er en fin lördag, här vräker snön ner, så det blir en liten tur till gymmet och löpbandet.
För nu måste jag verkligen få inviga mina nya dojjor!

Stor kram Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar