7 mars 2016

After run...


Min fina, fina "After run" present!

I början när jag tog tag i min löpning, försökte jag utmana mig till att springa allt längre, genom att hitta små presenter.

Klarar jag att springa 65 minuter är jag värd ett par nya löparstrumpor.
Klarar jag att springa 15 km är jag värd en god duschtvål.
När jag sprang min första halvmara belönade jag mig med ett armband.
När jag nådde 25 km var jag värd en löparklocka
Mitt första marathon genererade ytterligare ett armband...

Nu har jag sprungit 4 marathon och belöningarna har mer och mer kommit i skymundan. De var fantastiska att ha som sporre och jag njuter av dem varje gång. Jag har ju faktiskt arbetat ihop dem på ett utmanade sätt. Jag har frestat mig själv att klara lite till, och lite till...

 

Så när ens allra första trailrun är avklarad, vad passar bättre en något som står för en ren kontrast.
Att springa över stock, sten och sand i dyngsura skor från Hanöbuktens vågor, det är häftigt!
Så dessa ursnygga "High heels" får numera tituleras som mina trailskor.
Så sköna att jag skulle kunna gå i dem en hel dag.
De har liksom små mjuka kuddar framtill som gör att det nästan känns som att gå på moln.
Så stort tack till käre maken och till dig Eva, som hjälpte mig så bra!
Är ni nyfikna på de sköna "trailskorna" finns de här.

Nu är det endast fyra veckor kvar till Paris Marathon, om jag har någon målpresent?
Den som kommer i mål får se...

Ha de gott kära vänner!

Kram Maria



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar